Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej
 
 
Suwnice dla BCT PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
12.12.2014.
Image
 
Materiał to co prawda już sprzed kilku dni, niemniej warto obejrzeć, jak widział to w swoim obiektywie Tadeusz Urbaniak, znany przecież z zajmowania różnych stanowisk obserwacyjnych podczas lotów w okolicach gdyńskiego portu ... (cs)
 
 
 
Bałtycki Terminal Kontenerowy wzbogacił się o dwie nowe suwnice. Ogromne konstrukcje dotarły do Gdyni na ciężarowcu Zhen Hua 8, pływającym pod banderą St. Vincent. Statek pierwotnie miał zawinąć na początku grudnia, jednak niekorzystne warunki meteorologiczne spowodowały opóźnienie. Kilka ostatnich dni jednostka spędziła na gdyńskiej redzie, oczekując na wolne miejsce przy nabrzeżu. W niedzielę, 7 grudnia, warunki pogodowe były na tyle dobre, że kapitan zadecydował o nieco wcześniejszym wejściu do portu. Sama operacja trwała 1,5 godziny i przebiegła bez zakłóceń. 
 
 
Suwnice zostały zbudowane przez wyłonioną w przetargu firmę Shanghai Zhenhua Heavy Industries. Zastąpią dwa podobne urządzenia uszkodzone w trakcie kolizji promu Stena Spirit w maju 2012 roku (zajrzyj tu - kliknij). Dołączą do czterech obecnie używanych w BCT suwnic - dwóch firmy Freuhauf-Paceso (z 1979 roku) i dwóch firmy Konecranes (z 2006 roku). Każda z nowych suwnic ma wysięg 48 metrów nad wodę, licząc od burty statku przy nabrzeżu i mogą udźwignąć towar ważący 60 ton. Umożliwia to obsługę statków do 19 rzędów kontenerów, co w praktyce przekłada się na pojemność ok. 13 000 TEU, a więc statków oceanicznych ponad dwukrotnie większych od tych, które obsłużyć może kanał Panamski. Pozwoli to na zwiększenie potencjału przeładunkowego Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, który jak już wcześniej informowaliśmy, notuje w tym roku rekordowe wyniki. 
 
To nie ostatnie suwnice, które pojawią się w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym. Kolejne dwie przybędą do Gdyni w przyszłym roku. Poza tym BCT zakupi też m.in. 2 suwnice placowe, 2 suwnice kolejowe, 2 wozy podsiębierne, 6 terminalowych ciągników siodłowych. To część trwającego od 2012 roku programu inwestycyjnego, w ramach którego modernizowane są także place składowe i wdrażane nowe systemy informatyczne. Wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia prowadzona jest również rozbudowa terminalu kolejowego, która pozwoli na jednoczesną obsługę nawet trzech całych składów pociągowych.
 
Źródło: www.gdynia.pl
Zmieniony ( 13.12.2014. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
 
Strona główna
Opowieści morskie
Fundacja
Artykuły
Katalog stron
Foto Galeria
Księgarnia - sklep
FAQ
Forum dyskusyjne
Kontakt

.
Archiwum z:
 
 
 
 
Nowinki

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_newsflash.php on line 26
 
Advertisement
Foto Galeria

Najczęściej czytane

web stats
 
 
Copyright (C) 2005 - 2017 Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej