Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej
 
 
Przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia - Etap I Nabrzeże Rumuńskie - faza I PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
11.10.2014.
Image
 
 
10 października 2014r. w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. przedstawiciele Zarządu Portu oraz firmy Strabag Sp. z o.o. podpisali umowę na realizację robót budowlanych w ramach projektu „Przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia - Etap I Nabrzeże Rumuńskie, faza I”. Oferta firmy Strabag Sp. z o.o. została uznana za najkorzystniejszą w przetargu nieograniczonym i opiewa na łączną kwotę netto blisko 45 mln zł. Termin ukończenia przebudowy określony został w umowie na 13 miesięcy od dnia jej podpisania.
 
Przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia - Etap I Nabrzeże Rumuńskie, faza I” jest kolejnym dużym projektem ZMPG-a S.A., ubiegającym się o współfinansowanie ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej, który generalnie obejmuje trzy etapy realizacyjne. Przedsięwzięcie umieszczone jest na aktualnej liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013. Przebudowa Nabrzeża Rumuńskiego stanowi I Etap projektu unijnego.

ZMPG-a S.A. postanowił realizować przedsięwzięcie, zlokalizowane w Basenie V gdyńskiego portu, w dwóch fazach. Całkowity zakres projektu przebudowy Nabrzeża Rumuńskiego (Faza I i II) obejmuje odcinek 634,13 mb. nabrzeża (od czoła pirsu w głąb Basenu V) oraz tory kolejowe w I strefie nabrzeża na długości 610,53 m, wraz z przebudową niezbędnej infrastruktury podziemnej (sieci elektroenergetyczne i wodno-kanalizacyjne). Faza I inwestycji, której dotyczy podpisana umowa, obejmuje:

-    przebudowę konstrukcji hydrotechnicznej nabrzeża na dł. 355,89 m

-    roboty czerpalne do głębokości 13,5 m (bez umocnienia dna);

-    przebudowę odpowiedniego odcinka istniejącego układu drogowo-kolejowego;

-    przebudowę sieci kanalizacji sanitarnej, deszczowej, wodociągowej i energetycznej w strefie przebudowywanego odcinka nabrzeża;

Zakończenie budowy nastąpi w listopadzie 2015 r., a oddanie do użytkowania planowane jest na 1 stycznia 2016 roku.

Przedsięwzięcie to jest elementem większego projektu mającego na celu unowocześnienie i zwiększenie możliwości przeładunkowych wszystkich nabrzeży Portu Gdynia, które jeszcze nie były poddane modernizacjom w ostatnich latach (kolejne etapy II i III). Dostosowywanie parametrów infrastruktury do zmieniających się wymagań technologicznych i rynkowych, w tym szczególnie umożliwienie zawijania i cumowania statków wymagających głębokości 13,5 metrów, z możliwością dalszego pogłębienia do 15,5 metra, jest jednym z głównych warunków utrzymania silnej pozycji Portu Gdynia w kluczowych segmentach ładunkowych.

Dział PR ZMPG-a S.A.

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
 
Strona główna
Opowieści morskie
Fundacja
Artykuły
Katalog stron
Foto Galeria
Księgarnia - sklep
FAQ
Forum dyskusyjne
Kontakt

.
Archiwum z:
 
 
 
 
Nowinki

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_newsflash.php on line 26
 
Advertisement
Foto Galeria

Najczęściej czytane

web stats
 
 
Copyright (C) 2005 - 2017 Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej