Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej
 
 
Tylko stoczni już nie ma... PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
11.11.2010.
Image
Widok Stoczni Szczecińskiej z pokładu budowanego statku (zdjęcie: Cezary Spigarski)

Przed kilkoma dniami otrzymaliśmy taki oto list ze Szczecina, od byłego dyrektora technicznego Stoczni Szczecińskiej Porta Holding S.A., mgr. inż. Ryszarda Kwidzińskiego. Poniżej treść tego listu.
Szczecin, 28 października 2010
Ryszard Kwidziński
dyrektor techniczny Stoczni Szczecińskiej w latach 1991- 2000
v-prezes Stoczni Szczecińskiej Porta Holding S.A. do 20 maja 2002 r.

Pan Redaktor
Cezary Spigarski
Szanowny Panie Redaktorze!

Nawiązując do Pańskich oczekiwań wyjaśnienia przyczyn upadku polskiego przemysłu stoczniowego, czuję się zobowiązany przekazać Panu informację o stanie sprawy karnej byłych członków Zarządu Porta Holding SA, spółki, której los zasadniczo wpłynął na sytuację branży.

Image
Ryszard Kwidziński (z prawej) w rozmowie z red. Henrykiem Spigarskim (zdjęcie: Cezary Spigarski)

Otóż, 05 października 2010 r., Sąd Najwyższy oddalił kasację Prokuratury Apelacyjnej w Poznaniu w sprawie wyroków uniewinniających członków byłego Zarządu Stoczni Szczecińskiej Porta Holding SA, wydanych przez Sąd Okręgowy i Sąd Apelacyjny w Szczecinie. Sąd Najwyższy określił wystąpienie prokuratury jako „całkowicie bezzasadne”. Tak więc sądy wszystkich szczebli w sposób jednoznaczny odrzuciły zarzuty sformułowane przez prokuraturę - w atmosferze linczu medialnego wobec mnie, moich kolegów z Zarządu i samego Holdingu. (kliknij aby powiększyć postanowienie SN z dnia 05 października 2010 r.)

Wieloletnie procesy ponawiane w złej wierze przez prokuraturę, doprowadziły nas po ponad 8 latach, do jednoznacznego uniewinnienia, ale informacja ta nie znalazła żadnego miejsca w mediach, chociaż politycy i media, wielokrotnie i przez długi czas, informowały o naszych nadużyciach i to nie w kategoriach domniemań, ale pewności. Podobnie czyniła to prokuratura, wpływając w znacznym stopniu na utratę wiarygodności i dobrego imienia zarówno przez nas jak i Holding.

Image
Zdjęcie mogące dać trochę wyobrażenia o stopniu skomplikowania budowy słynnej serii chemikaliowców, z której pierwszy – prototypowy Bow Sun opuścił po ośmiu miesiącach opóźnienia nową już firmę – Stocznię Szczecińską Nowa Sp. z o. o., która z powodzeniem zbudowała jeszcze siedem takich jednostek (zdjęcie: Cezary Spigarski)

Sądy w uzasadnieniach wyroków w naszej sprawie, licznie i obszernie wskazały tendencyjne działania organów ścigania i nie tylko…, oraz podkreśliły profesjonalizm, racjonalność i celowość naszych działań i ich korzystny wpływ na sytuację całego zgrupowania spółek Porta.

Znając Pana próby wyjaśnienia okoliczności wydarzeń stoczniowych, które miały miejsce w latach 2001 i dalszych, do listu załączam fragmenty uzasadnień wyroków sądów w naszej sprawie. Pokazuję je skrótowo na tle sytuacji Porta Holding SA. Jestem przekonany, że wszystkim powinno zależeć na pokazaniu prawdy o stoczniowym holdingu, niemałą rolę mogą tu odegrać strony Oficyny Morskiej… .

Szanowny Panie!

Składając na Pana ręce podziękowania za wieloletnią współpracę, proszę, o ile uzna to Pan za właściwe, przekazanie powyższych informacji jak i wynikających z załączonych materiałów, gronu swoich współpracowników i otoczeniu, według Pana uznania.
 
Mając nadzieję, że przypadki które nas spotkały nie powtórzą się innym.
z pozdrowieniami
Ryszard Kwidziński


* * *

A oto, jak tę sytuację oceniał nestor polskiego okrętownictwa profesor Jerzy W. Doerffer w swoich wspomnieniach, wydanych przez naszą Fundację w roku 2008 – „Życie i pasje. Wspomnienia tom IV. Emerytura” – fragment dotyczący Stoczni Szczecińskiej S. A.– kliknij (z uwagi na swoją obszerność w postaci pliku pdf).
Zmieniony ( 17.06.2011. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 
 
 
Strona główna
Opowieści morskie
Fundacja
Artykuły
Katalog stron
Foto Galeria
Księgarnia - sklep
FAQ
Forum dyskusyjne
Kontakt

.
Archiwum z:
 
 
 
 
Nowinki

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_newsflash.php on line 26
 
Advertisement
Foto Galeria

Najczęściej czytane

web stats
 
 
Copyright (C) 2005 - 2017 Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej