Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej
 
 
O restrukturyzacji i prywatyzacji stoczni - list do prezesa Najwyższej Izby Kontroli PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
23.11.2009.
Image
 Ryszard Kwidziński (z prawej) w rozmowie z Admirałem Floty Ryszardem Łukasikiem (Zdjęcie: CeSpi)
 
Z pewnym opóźnieniem - prawdę mówiąc kilkumiesięcznym - otrzymaliśmy pismo, jakie do prezesa Najwyższej Izby Kontroli Jacka Jezierskiego skierował członek byłego zarządu Stoczni Szczecińskiej Porta Holding S.A., mgr inż. Ryszard Kwidziński, a odnoszące się do informacji o wynikach kontroli restrukturyzacji i prywatyzacji przemysłu stoczniowego w latach 2005-2007. Wychodząc z założenia, że prędzej czy później - jednak lepiej żeby prędzej - sprawa „upadku” przynajmniej dwóch naszych stoczni - gdyńskiej i szczecińskiej będzie musiała zostać dokładnie wyjaśniona, z podaniem „całokształtu” przyczyn zaistniałych w nich sytuacji, poniżej prezentujemy większe fragmenty pisma Ryszarda Kwidzińskiego do prezesa Najwyższej Izby Kontroli Jacka Jezierskiego, opatrzonego datą 10 sierpnia 2009 roku. Z tym, że w głównej mierze w owym piśmie jego autor odnosi się do kwestii związanych z ogłoszeniem upadłości Stoczni Szczecińskiej Porta Holding S.A. (stąd skrót SSPH) oraz utworzenia Stoczni Szczecińskiej Nowa sp. z o.o. (SSN). Ale mimo to treść tego pisma z pewnością może posłużyć jako „przyczynek” do głębszej oceny/analizy całej naszej branży okrętowej w ostatnim dziesięcioleciu, tego mianowicie, dlaczego z tą branżą stało się to, jak się stało?... (hs) - list do pobrania w formacie pdf
Zmieniony ( 17.06.2011. )
 
Plan przeładunków Portu Gdańsk na rok 2009 wykonany! PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
23.11.2009.

20 listopada nad ranem gdańscy portowcy przekroczyli wielkość przeładunków, założonych planem na 2009 rok. To prawda - założonych ostrożnie, bo takie były prognozy żeglugowych ekspertów. Jednak plan ten i tak mieścił się w granicach wysokiej średniej obrotów portu z ostatnich lat. Port Gdańsk - dzięki wybudowanej w latach 60. infrastrukturze - namaszczony został do obsługi tankowców i masowców, wywożących polski węgiel. Lata 2003-2005, najbardziej dynamiczny okres ożywienia gospodarczego, niosły znaczny wzrost tranzytu rosyjskiej ropy naftowej - przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej sprzedaży węgla. Rok później dramatycznie spadać zaczął eksport węgla, a od kolejnego roku (2007) zmniejszeniu ulegały obroty paliwami płynnymi. Warto jednak pamiętać, iż nawet w rekordowym roku 2005 gdański port wykorzystał zaledwie 30% swojego potencjału do obsługi tych dwóch ładunków.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Straż Ochrony Portu Gdańsk - Firma z Przyszłością roku 2009 PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
23.11.2009.
Ponad 70 przedsiębiorstw rywalizowało tym razem o honor tytułu "Firma z Przyszłością". Konkurs, mający kilkunastoletnią tradycję - bo kontynuuje ideę pomorskiej edycji "Firmy z Jakością" - organizowany jest pod patronatem pomorskich Wojewody i Marszałka oraz Prezydenta Gdańska. Laur zwycięstwa w kategorii "Firmy Duże" przyznano 14 listopada Straży Ochrony Portu Gdańsk - Spółce, której stuprocentowym udziałowcem jest ZMPG SA
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Zagłada latarniowca Motorfyrskib No 2 PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
07.11.2009.
Image
(aby powiększyć - kliknij fotkę)
Zdjęcie wykonane 3 listopada 2009 r. Zdjęcie w powiększeniu przedstawia statek przed rokiem - w grudniu 2008 r.
Autorem zdjęć jest Grzegorz Grzelakowski
 
Nie lada sensację wzbudził widok typowego statku latarniowego (latarniowca), zacumowanego przy jednym z nabrzeży Stoczni Gdańskiej. Sensacja tym większa bowiem Polska w swej morskiej historii nie miała podobnego statku choć były starania w tym kierunku przed wojną. Po krótkiej analizie problemu eksploatacji bałtyckich latarniowców okazało się, że sylwetka tej jednostki – to typowa duńska konstrukcja z 1916 roku.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Baltic Ro-Ro and Ferry 2009 PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
07.11.2009.
Image
 
W dniach 4-5 listopada 2009 w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. odbywała się organizowana przez firmę Actia Conferences doroczna konferencja Baltic Ro-Ro and Ferry 2009, tym razem pod hasłem - „Trudne czasy – nowe możliwości dla bałtyckich przewozów promowych i ro-ro”.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Najstarsze latarnie morskie... - zwodowane PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
07.11.2009.
Image
(aby powiększyć - kliknij fotkę)

Oczywiście chodzi tu o wydaną przez naszą Fundację monografię pt. „Najstarsze latarnie morskie Zatoki Gdańskiej” - trójki autorów: Antoniego F. Komorowskiego, Iwony Pietkiewicz oraz Adama Szulczewskiego; są oni pracownikami naukowymi gdyńskiej Akademii Marynarki Wojennej. W miniony czwartek, 5 bm. w Klubie Żeglarskim KOTWICA w Gdyni odbyła się - już wcześniej zapowiadana na tej stronie - uroczysta promocja owej monografii, polegająca na jej „wodowaniu”, na wzór wodowania statku, czyli z udziałem matki chrzestnej, tak jak nakazuje to dla przykładu „stoczniowy” ceremoniał chrztu.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Najstarsze latarnie - wodowanie PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
03.11.2009.
Image
 
Miło nam poinformować, iż w czwartek 5 listopada 2009 r. o godz. 18.00 w Jacht Klubie Marynarki Wojennej "Kotwica" w Gdyni - odbędzie się uroczyste "wodowanie" wydanej przez nas książki "Najstarsze latarnie morskie Zatoki Gdańskiej", autorstwa prof. dr. hab. Antoniego F. Komorowskiego, dr Iwony Pietkiewicz oraz dr. Adama Szulczewskiego. "Wodowanie" będzie miało charakter otwarty - zapraszamy chętnych do zapoznania się z książką i jej autorami.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Dobre trzy kwartały w Porcie Gdańsk PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
02.11.2009.
Wbrew obawom ekspertów żeglugowych i ogłoszonemu przez świat kryzysowi gospodarczemu, podsumowanie przeładunków za trzy kwartały 2009 roku dały gdańskiemu portowi niezły wynik. Znaczna to zasługa największego operatora przeładunkowego - spółki Port Gdański Eksploatacja oraz DCT Gdańsk. W stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego PGE odnotowała wzrost przeładunków o 6,3%, natomiast DCT Gdańsk o blisko 64%.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Podróże kapitana po morzach i historii PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
01.11.2009.
Image
(aby powiększyć - kliknij fotkę)
 
To tytuł książki z zapiskami wspomnień kapitana żeglugi wielkiej Wiktora Czappa, od 1992 na emeryturze. Urodzony w Gdyni w 1932 roku i jak sam deklaruje - na Kaszubach. Edukację morską zaczął w 1949 roku od kursu przygotowawczego do Państwowego Centrum Wychowania Morskiego (zwanym też szkołą jungów) w Gdyni i po trzyletniej w nim nauce, a praktyce odbywanej na ex - pasażerskim statku ss. „Beniowski”, jak i okresowo na „Darze Pomorza”, został przyjęty do Państwowej Szkoły Morskiej w Szczecinie.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
 
 
 
Strona główna
Opowieści morskie
Fundacja
Artykuły
Katalog stron
Foto Galeria
Księgarnia - sklep
FAQ
Forum dyskusyjne
Kontakt

.
Archiwum z:
 
 
 
 
Nowinki

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_newsflash.php on line 26
 
Advertisement
Foto Galeria

Najczęściej czytane

web stats
 
 
Copyright (C) 2005 - 2017 Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej