Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej
 
 
Bałtycka Konferencja Marco Polo w Gdańsku PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
28.09.2009.

 
Ochrzczony imieniem sławnego weneckiego podróżnika i kupca Marco Polo europejski program tworzenia intermodalnej sieci transportowej przyjaznej dla środowiska naturalnego rozwija się. Od uruchomienia jego idei w 2003 roku dofinansowanie Unii Europejskiej otrzymało ponad 100 projektów obejmujących prawie 420 firm. Z inicjatywy marszałka pomorskiego Ministerstwo Infrastruktury, Agencja Wykonawcza ds. Konkurencyjności i Innowacji Komisji Europejskiej oraz trójmiejskie porty - w dniach 23 i 24 września 2009 r. - zorganizowały Konferencję II edycji Marco Polo, tym razem w Gdańsku. Ocenia się, że zaakceptowane projekty przyniosą w najbliższych latach korzyści - zarówno gospodarcze, jak i środowiskowo-społeczne - wartości ponad 1 miliard EURO.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Nowe połączenie szczecińskiego portu PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
28.09.2009.
Image
 
Największy armator operujący w segmencie kontenerowych linii dowozowych duńska firma Unifeeder uruchomiła połączenie kontenerowe pomiędzy Szczecinem a Bremerhaven. Statek zawija do portu w Szczecinie raz w tygodniu.
Jest to pierwszy serwis tego armatora w portach polskich, liczymy, że jego uruchomienie spowoduje wzrost obrotów kontenerowych w porcie w Szczecinie, co w przyszłości będzie miało wpływ na wielkość przeładunków realizowanych w terminalu kontenerowym na Ostrowie Grabowskim. (ws)
Zmieniony ( 17.06.2011. )
 
Stocznia Marynarki Wojennej: wodowanie techniczne korwety GAWRON PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
17.09.2009.
Image
(Aby powiększyć - kliknij fotkę)
Zdjęcie w powiększeniu Stefan Wieczorek
 
W Stoczni Marynarki Wojennej w dniu 16 września br. doniosła uroczystość: oto po raz pierwszy od piętnastu lat doszło do zwodowania okrętu dla polskich sił zbrojnych na morzu. Wodowania bowiem dostąpiła korweta budowy 621 o nazwie „GAWRON”. Okręt o przeznaczeniu wielozadaniowym, o długości 96 m., szerokości 10,5 m., wyporności pełnej 2100 ton, z silnikiem zapewniającym uzyskiwanie prędkości do 32 węzłów. Na to uroczyste wodowanie zarząd stoczni na czele z jej prezesem zarządu Romanem Kraińskim zaprosił m.in. byłych dowódców Marynarki Wojennej admirałów floty Ryszarda Łukasika i Romana Krzyżelewskiego, rektora – komendanta Akademii Marynarki Wojennej kontradmirała Czesława Dyrcza, przedstawicieli Agencji Rozwoju Przemysłu, wicemarszałka pomorskiego Wiesława Byczkowskiego, przedstawicieli Polskiego Rejestru Statków, instytucji pod względem klasyfikacyjnym nadzorującym budowę korwety prezesa zarządu Jana Jankowskiego oraz dyrektora handlowego Dariusza Rudzińskiego, a także przedstawicieli kooperantów. I oczywiście zaangażowaną w tę budowę część załogi, jak i reprezentację mediów.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Wiec przy gdyńskiej stoczni PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
08.09.2009.
Image
(Aby powiększyć - kliknij fotkę)
 
8 września 2009 roku, przy siedzibie central związkowych gdyńskiej stoczni odbył się pierwszy z serii zapowiadanych wieców, będących wyrazem wielkiego rozczarowania niedoszłą, z wielkim szumem medialnym zapowiadaną prywatyzacją stoczni w Gdyni i w Szczecinie - sprzedaży obu Firm inwestorom, których kapitał miał pochodzić z Kataru. Wiec zapowiadający walkę (tym razem w formie połączonych działań wszystkich związków) o zachowanie stoczni z ich potencjałem produkcyjnym i pracowniczym.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Baltexpo'2009 - pod znakiem NADZIEI... PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
03.09.2009.
Image
(aby powiększyć - kliknij fotkę)
 
Tegoroczna impreza - Międzynarodowe Targi Morskie Baltexpo’2009 już dobiegły końca. Trwały od 1 do 3 września i odbywały się pod znakiem jubileuszu, bowiem zostały zorganizowane po raz piętnasty, a w Gdańsku - co dwa lata - znane są od lat dwudziestu siedmiu. Niestety, w tym roku, ich przebieg, w porównaniu do choćby ich edycji sprzed dwóch lat był dużo skromniejszy tak pod względem targowej powierzchni, jak i liczby wystawców.
W 2007 roku wystawcy mieli do dyspozycji dwie hale w gdańskiej Olivii oraz teren doń przyległy, zaś było tych wystawców 411 z 20 krajów, obecnie musiała wystarczyć jedna hala, w której swą obecność zaznaczyło niespełna 160 wystawców z 15 krajów. Ale dobrze, że te targi i tak się odbyły, choć nie brakło opinii, czy warto je w ogóle organizować, kiedy wokół przejawy kryzysu, a już zwłaszcza w branży stoczniowej, niejako skutecznie „podminowanej” szczególnie przez sytuację, jaka dotknęła Stocznię Gdynia S.A. i Stocznię Szczecińską Nowa. Bo z drugiej wiadomo było, że tych stoczni nie będzie na Baltexpo’2009, dotąd przecież uważane za sztandarowe polskie firmy na tejże imprezie. W związku z czym zabrakło też kilku większych firm kooperujących z tymi stoczniami.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
 
 
 
Strona główna
Opowieści morskie
Fundacja
Artykuły
Katalog stron
Foto Galeria
Księgarnia - sklep
FAQ
Forum dyskusyjne
Kontakt

.
Archiwum z:
 
 
 
 
Nowinki

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_newsflash.php on line 26
 
Advertisement
Foto Galeria

Najczęściej czytane

web stats
 
 
Copyright (C) 2005 - 2017 Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej