Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej
 
 
Cape Bruny PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
31.07.2008.
Image
(Aby powiększyć kliknij fotkę) Zdjęcia: T. Lademann
 
30 lipca br. do suchego doku SDI wynajmowanego przez Gdańską Stocznię REMONTOWA SA, na terenie Stoczni Gdynia SA wpłynął na remont tankowiec m/t Cape Bruny (jednostka bliźniacza, remontowanego wcześniej m/t Cape Bon i m/t Cape Bille). Statek zbudowano w 2004 roku. Właścicielem statku jest Cape Bon Shipping Company, operatorem - UPT United Product Tankers GmbH & Co. KG z Hamburga. Zarejestrowano go pod banderą Wysp Marshalla, z portem macierzystym w Majuro. Nośność: 35000 dwt, długość: 176 m, szerokość: 31 m, zanurzenie: 10,05 m, prędkość 14,5 węzła. (cs)
Zmieniony ( 17.06.2011. )
 
Posiedzenie Rady Nadzorczej Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
31.07.2008.
Image
 
29 lipca br. odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. Rada Nadzorcza pozytywnie oceniła skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Kapitałowej „Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.” za rok obrotowy 2007 Członkowie Rady wysłuchali także informacji dotyczącej wyników ekonomiczno-finansowych Spółki w pierwszym półroczu bieżącego roku.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
W Sejmie o stoczniach PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
24.07.2008.
Image
 
Im bliżej 12 września br., daty wyznaczonej przez Komisję Europejską na ostateczne nadesłanie doń już po raz ostatni - zmodyfikowanych po myśli właśnie tej Komisji programów restrukturyzacyjnych i prywatyzacyjnych Stoczni Gdynia S.A. oraz Stoczni Szczecińskiej Nowa - tym coraz częściej zaczyna się u nas o problemach tych stoczni mówić, pisać, debatować. W czwartek 24 bm. dużo o tych stoczniach mówiono w Sejmie, przede wszystkim w ramach pytań poselskich kierowanych do ministra skarbu Aleksandra Grada.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Zmarł profesor Krzysztof Rosochowicz PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
24.07.2008.
Image 
 
W nocy z 23/24 lipca br. zmarł profesor Politechniki Gdańskiej Krzysztof Rosochowicz
Urodził się w roku 1938 w Toruniu. Studia wyższe ukończył w roku 1962, na Wydziale Budowy Okrętów Politechniki Gdańskiej. Od roku 1962 pracował w Katedrze Technologii Okrętów. Stopień dra n.t. uzyskał w roku 1971, a stopień dra hab. w roku 1986, w Instytucie Okrętowym PG.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Chrzest i przekazanie armatorowi Ro-Ro samochodowca w Stoczni Gdynia S.A. PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
23.07.2008.
Image
 
23 lipca br. w Stoczni Gdynia S.A. o godz. 12.10 odbyła się ceremonia chrztu, podniesienia bandery oraz przekazania do eksploatacji Ro – Ro samochodowca GUARDIAN LEADER. Jest to czwarta jednostka przekazana w tym roku do eksploatacji w Stoczni Gdynia S.A.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Trzy certyfikaty na raz dla gdyńskiego EURO-Cynku PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
22.07.2008.
Image
 
Dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością EURO-Cynk w Gdyni dzień 17. lipca br. z pewnością stał się niezwykle ważnym w jej dotychczasowej, blisko już 10-letniej działalności. Wagę tego dnia od razu podkreślił nam prezes zarządu spółki, mgr inż. Stanisław Gutteter, informując w czym rzecz. W tym to bowiem dniu w sposób uroczysty, na statku służącym celom wycieczkowym o nazwie „Pirat” i w obecności dość licznej grupy gości, spółce zostały wręczone certyfikaty potwierdzające wdrożenie standardów międzynarodowego znaku ISO zgodnych z aż trzema normami: jakości ISO 9001(kliknij), BHP 14001:2004(kliknij) oraz normą PN-N - 18001:2004(kliknij) odnoszącą się do ochrony środowiska.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
145 rocznica urodzin twórcy Portu Gdynia PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
22.07.2008.

Image

23 lipca br. mija 145 rocznica urodzin inż. Tadeusza Wendy – twórcy i budowniczego gdyńskiego portu. Tadeusz Wenda urodził się w 1863 roku w Warszawie. Studiował w warszawskiej Szkole Głównej na Wydziale Matematyczno-Fizycznym, w roku 1890 skończył w Petersburgu Instytut Komunikacji i rozpoczął pracę przy budowie kolei na terenie Rosji i Królestwa Polskiego. W latach wojny kierował budową portu w Windawie i Rewlu (dziś Tallin).

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Nie chcemy więcej prosić - chcemy normalnie pracować PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
17.07.2008.
Image
(aby powiększyć kliknij fotkę)
 
Zgodnie w nieco wcześniejszą zapowiedzią, bo minionego tygodnia, w środę 16 bm., w samo południe wszystkie organizacje związkowe Stoczni Szczecińskiej Nowa oraz Stoczni Gdynia S.A. solidarnie zorganizowały wymarsz na ulice Szczecina (ok. 6 tys. osób, tu w pobliże Urzędu Wojewódzkiego) i Gdyni (ok. 2 tys. osób, tu pod Urząd Miasta), aby pod wspólnym głównym hasłem „Obrona stoczni polską racją stanu” dać wyraz zdeterminowanej woli utrzymania swych zakładów, że „nie chcemy już prosić – chcemy w nich, w stoczniach normalnie pracować”.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Cape Bille PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
12.07.2008.
Image
(aby powiększyć kliknij fotkę) zdjęcia: Cezary Spigarski 
 
11 lipca br. do suchego doku SDI wynajmowanego przez Gdańską Stocznię REMONTOWA SA, na terenie Stoczni Gdynia SA wpłynął na remont tankowiec m/t Cape Bille (jednostka bliźniacza, remontowanego wcześniej m/t Cape Bon). Statek zbudowano w 2003 roku. Właścicielem statku jest Cape Bon Shipping Company, operatorem - UPT United Product Tankers GmbH & Co. KG z Hamburga. Zarejestrowano go pod banderą Wysp Marshalla, z portem macierzystym w Majuro. Nośność: 35000 dwt, długość: 176 m, szerokość: 31 m, zanurzenie: 10,05 m, prędkość 14,5 węzła. (cs)
Zmieniony ( 17.06.2011. )
 
Zdecydowana walka stoczniowców o stocznie PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
11.07.2008.
Image
 
Jeszcze w ubiegłym tygodniu, dokładnie w środę 9 bm. nawet zanim minister skarbu Aleksander Grad udał się do Brukseli na spotkanie z panią komisarz KE ds. konkurencji panią Neelie Kroes dla jakoby ostatecznego omówienia przyszłości naszych stoczni, już pojawiły się opinie wysyłane od urzędników tego ministerstwa, że pewnie panu ministrowi Gradowi łatwo pójdzie z panią komisarz, bo urzędnicy brukselscy z dużym uznaniem poszli wyrażać się o programach prywatyzacyjnych i restrukturyzacyjnych odnoszących się do naszych trzech stoczni – Gdańskiej, Gdyńskiej i Szczecińskiej.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Co po ewentualnym połączeniu stoczni gdańskiej z gdyńską? PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
08.07.2008.
Image
 
Dotychczas inwestorzy zainteresowani nabyciem naszych stoczni, czekających na prywatyzację, tylko bardzo ogólnie informowali o swoich zamiarach restrukturyzacyjnych. Co nawet jest sprawą zrozumiałą. Najpierw bowiem ich plany musiały dotrzeć do Ministerstwa Skarbu, skąd 26 czerwca trafiły do Komisji Europejskiej (KE).
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Nowy terminal LPG w Porcie Gdańsk PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
06.07.2008.
25 czerwca 2008 r. Minister Skarbu Państwa Aleksander Grad wyraził zgodę na oddanie przez ZMPG SA w dzierżawę na 30 lat terenu pod budowę nowego terminala gazowego w Gdańsku. Na jej podstawie prezesi Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA Ryszard Strzyżewicz i Sławomir Wrześniak podpisali stosowną umowę ze Spółką Akcyjną Gdańsk LPG Terminal. Jej Prezes - Tadeusz Zakrzewski - wieloletni szef gdańskiego "Naftoportu", zadeklarował wybudowanie w Gdańsku pierwszego w Polsce ogólnodostępnego terminala LPG.
Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
 
 
 
Strona główna
Opowieści morskie
Fundacja
Artykuły
Katalog stron
Foto Galeria
Księgarnia - sklep
FAQ
Forum dyskusyjne
Kontakt

.
Archiwum z:
 
 
 
 
Nowinki

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_newsflash.php on line 26
 
Advertisement
Foto Galeria

Najczęściej czytane

web stats
 
 
Copyright (C) 2005 - 2017 Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej