Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej
 
 

Nadzwyczajne walne w Stoczni Gdynia S.A.

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
26.08.2005.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Stoczni Gdynia S.A., które obradowało w piątek, 26 sierpnia, wybrało nową 11-osobową radę nadzorczą spółki.
NWZA zatwierdziło także skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Kapitałowej za rok 2004 oraz sprawozdanie zarządu z działalności Grupy Kapitałowej w tym roku. Walne Zgromadzenie dokonało również zmian w statucie spółki.
Krzysztof Grabowski
Zmieniony ( 17.06.2011. )
 

Zmiany w składzie Zarządu MPG S.A.

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
26.08.2005.

25 sierpnia 2005 r. obradowała Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A. W związku z upływem kadencji części członków Zarządu ZMPG SA przedmiotem obrad Rady Nadzorczej były m.in. zmiany w składzie Zarządu ZMPG SA.

Wobec nie uzyskania mandatów na przyszłą kadencję przez Zbigniewa Perlińskiego i Witolda Antoniewicza - w skład Zarządu ZMPG SA, na funkcję wiceprezesa, powołano Juliana Skelnika. Tym samym Zarząd ZMPG SA w nowej trzyletniej kadencji będzie pracował w trzyosobowym składzie: Andrzej Kasprzak - prezes, Andrzej Bojanowski i Julian Skelnik - wiceprezesi.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 

Spotkanie ze związkowcami

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
23.08.2005.

22 sierpnia br. w Stoczni Gdynia odbyło się spotkanie zarządów Stoczni Gdynia S.A. i Stoczni Gdańskiej - Grupa Stoczni Gdynia z zarządami ośmiu związków zawodowych działających w Grupie Stoczni Gdynia. Do spotkania doszło na wniosek związków zawodowych, zaniepokojonych faktem odchodzenia z obu stoczni pracowników produkcyjnych o wysokich kwalifikacjach.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 

Zakończenie restrukturyzacji Stoczni Gdynia S.A.

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
18.08.2005.

Dnia 18 sierpnia, do Stoczni Gdynia S.A. wpłynęło pismo z Agencji Rozwoju Przemysłu informujące, iż Prezes Zarządu ARP S.A. wydał decyzję o zakończeniu postępowania restrukturyzacyjnego Stoczni Gdynia S.A.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 

Wodowanie ro-ro samochodowca

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
17.08.2005.

18 sierpnia br. w Stoczni Gdynia S.A. z suchego doku SD II spłynął na wodę kolejny ro-ro samochodowiec. Jest to dwunasta jednostka z serii 8168 (na dziewiętnaście zakontraktowanych). Statek o nazwie „Jasper Arrow” ma nośność 21 300 DWT i jest przystosowany do przewozu 6 000 samochodów osobowych typu europejskiego lub 6 600 standardowych samochodów japońskich. Budowany jest na zamówienie firmy żeglugowej Ray Car Carriers Ltd. z Wyspy Man.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 

V Zjazd Absolwentów i książka o Liceum Morskim w Gdyni

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
13.08.2005.

Zjazdy absolwentów różnych szkół, poczynając od średnich po wyższe nie odbywają się zbyt często, na ogół po 25 i dalszych „rocznicowych latach”. Pewnym wyjątkiem, i to nie tylko w skali regionalnej, ale i krajowej zdaje się tu być Liceum Morskie w Gdyni, o cechach unikatowych, bo ulokowane na prawdziwym, zdolnym do żeglugi statku, którym był należący do Polskich Linii Oceanicznych, drobnicowiec ms. „Edward Dembowski”. A cała historia tego Liceum obejmuje lata 1973 – 1985.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 

Stocznia Gdynia S.A.: próba dokapitalizowania przez obcych armatorów...

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
11.08.2005.

Od zeszłego roku współwłaścicielem Stoczni Gdynia S.A. został z 16. procentowym pakietem akcji zagraniczny armator z Izraela, od kilku lat zamawiający w niej statki – samochodowce, Rami Ungar, jednak poprzez należącą do niego firmę Ray Car Carriers. Akcje te o wartości 56 mln zł firma RCC odkupiła od Kredyt Banku S.A., zamieniając je potem na stoczniowe akcje. Ale pod koniec czerwca br. udziałem inwestorskim w Stoczni Gdynia zainteresował się również włoski armator Mediterranean Shipping Company, jeden z największych w świecie przewoźników kontenerów, dysponujący flotą składającą się z 200 statków.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 

Stocznia Remontowa NAUTA S.A. w Gdyni: wyjście z kryzysowego impasu...

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
11.08.2005.

Jeszcze dwa lata temu gdyńska Stocznia Remontowa NAUTA S.A. była całkiem blisko ogłoszenia upadłości. Miała problemy z utrzymaniem płynności finansowej, a przede wszystkim sięgające prawie 20-milionów zadłużenie tak wobec państwowego budżetu, ZUS-u, jak i swoich dostawców. Wiele przyczyn złożyło się na tę sytuację, w tym - zresztą podobnie jak w całej branży okrętowej oraz w ogóle w firmach eksportujących swoje wyroby czy usługi – m.in. utrzymująca się zbyt wysoka wartość złotówki w stosunku do dolara USA.

Zmieniony ( 11.08.2005. )
Więcej…
 

Wodowanie kontenerowca w Stoczni Gdańskiej - Grupa Stoczni Gdynia S.A.

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
05.08.2005.

5 sierpnia 2005 roku (w piątek) o godz. 12.00 w Stoczni Gdańskiej z pochylni B-1 spłynął na wodę kontenerowiec „Passat Breeze”. Statek o zdolności przewozowej 2700 TEU i nośności 39 100 DWT jest budowany na zamówienie niemieckiego armatora Passat Schiffahrtsgesellschaft mbH z Hamburga. Jest to dziewiąta jednostka z serii 8184 (na siedemnaście zakontraktowanych).

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 

Wizyta wycieczkowca w Gdyni

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
04.08.2005.

Dnia 4 sierpnia br. w godz. 8.00-18.00 przy Nabrzeżu Francuskim portu gdyńskiego cumował jeden z wielu odwiedzających polskie porty wycieczkowców - Crystal Symphony - nie mały (51 044 GT), 238.0 m, zarejestrowany pod banderą Wysp Bahama, może zabrać 940 pasażerów, daje zatrudnienie 545 załogantom z ok. 40 krajów świata. Było to drugie i ostatnie w tym roku zawinięcie tego statku. Widać eksploatacja tego rodzaju statków musi być intratna, opływają cały świat, wożą różnych ludzi i chyba zarabiają na tym. A u nas? Po staremu - chętnych nie widać..., a może tylko zapału brak? A jest też co wspominać... (cs)
(więcej fotek - galeria)

Zmieniony ( 17.06.2011. )
 

PPPiH DALMOR S.A.: czy z flotą czterech trawlerów firma dotrwa do 2009 roku?

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
04.08.2005.

Przedsiębiorstwo Połowów, Przetwórstwa i Handlu DALMOR S.A. w Gdyni posiada jeszcze cztery trawlery-przetwórnie rybackie, z których trzy eksploatowane są pod banderą maltańską. Tyle tylko pozostało owej firmie jednostek łowczych z blisko 40. onegdaj uprawiających połowy dalekomorskie, m.in. aż na międzynarodowym akwenie Morza Beringa, czy na wodach poniżej Wysp Falklandzkich.

Zmieniony ( 10.08.2005. )
Więcej…
 

BALTEXPO już we wrześniu

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
02.08.2005.

Zgodnie z postulatami wystawców, organizowane w cyklu dwuletnim targi BALTEXPO – najbardziej znana impreza morska w Polsce - odbywać się będą w latach nieparzystych. Po raz pierwszy - w bieżącym roku 2005, w dniach 6 – 8 września, tradycyjnie już w gdańskiej Hali Olivia.
Tegorocznym targom patronują najważniejsze instytucje i osoby w państwie i regionie pomorskim. Patronem BALTEXPO 2005 jest Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, targom patronują także: Marszałek Senatu RP, Minister Gospodarki i Pracy, Minister Infrastruktury, Prezes Agencji Rozwoju Przemysłu, Wojewoda Pomorski oraz Prezydent Miasta Gdańska.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 

Podpisanie umowy o współpracy między Portem Ningbo i Portem Gdańsk

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
02.08.2005.

W poniedziałek 1 sierpnia 2005 r. w Porcie Gdańskim podpisano umowę o współpracy pomiędzy chińskim Portem Ningbo oraz polskim Portem Gdańsk. Przedstawiciele chińskiego portu gościli już w Porcie Gdańskim w sierpniu ub. roku wykazując zainteresowanie nawiązaniem współpracy. Efektem rozmów było parafowanie porozumienia, natomiast prowadzone w ciągu roku rozmowy między przedstawicielami obu portów doprowadziły do kolejnej wizyty i podpisania umowy o współpracy. Umowę podpisali Andrzej Kasprzak, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA oraz Li Linghong, prezes Portu Ningbo.

Zmieniony ( 02.08.2005. )
Więcej…
 

Polski Rejestr Statków: nadzory klasyfikacyjne, przemysłowe, certyfikacje...

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
01.08.2005.

Polski Rejestr Statków w Gdańsku od paru lat jest jednoosobową spółką akcyjną skarbu państwa, co nie znaczy, że pod względem formalno-prawnym firma ta objęta jest takimi samymi regułami jak inne spółki o kapitale akcyjnym, nawet jeśli te w stu procentach są spółkami państwowymi.

Zmieniony ( 01.08.2005. )
Więcej…
 

O gdyńskiej „pływającej szkole” na statku

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
01.08.2005.

W tym roku mija 85 lat polskiego szkolnictwa morskiego. Na jego temat napisano już dość sporo, także w postaci książek. Na ogół jednak autorzy różnych tu publikacji zajmowali się przede wszystkim opisem dziejów tych szkół morskich, których cel sprowadzał się do kształcenia kadry marynarskiej na poziomie oficerskim.

Zmieniony ( 28.08.2005. )
Więcej…
 
Olbrzym w Gdyni PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
01.08.2005.

W ostatnim dniu lipca br. cumował w gdyńskim porcie największy z zawijających tu statków pasażerskich - STAR PRINCESS. Kolos zbudowany w 2002 roku (108.977 GT) o długości 289,5 m ledwo mieścił się przy jakiś czas temu rezerwowanym dla noszącego polską banderę Stefana Batorego - Nabrzeżu Francuskim. Statek stał w porcie między godz. 9.00 a 16.00, po raz kolejny w tym roku (zawija w sezonie letnim co 10 dni). Zabiera na pokład 2600 pasażerów i 1100 osób załogi.
(więcej fotek - galeria)

Zmieniony ( 17.06.2011. )
 
 
 
 
Strona główna
Opowieści morskie
Fundacja
Artykuły
Katalog stron
Foto Galeria
Księgarnia - sklep
FAQ
Forum dyskusyjne
Kontakt

.
Archiwum z:
 
 
 
 
Nowinki

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_newsflash.php on line 26
 
Advertisement
Foto Galeria

Najczęściej czytane

web stats
 
 
Copyright (C) 2005 - 2017 Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej