Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej
 
 
Życzenia PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
24.03.2005.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
 

Ratownictwo morskie w Polsce: uroczyste wodowanie książki

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
24.03.2005.

Od kilku już lat każda co ciekawsza książka, opisująca czy to w ujęciu historycznym, czy współczesnym sprawy związane z naszą gospodarką morską (o flotach handlowej i rybackiej, portach, okrętownictwie itp.) poddawana jest specyficznemu aktowi chrztu, „wodowaniu”, przypominającemu tradycyjne chrzty statków morskich. Najczęściej takie „wodowania” odbywają się albo na statku-muzeum jakim jest słynny nasz żaglowiec „Dar Pomorza”, cumujący przy nabrzeżu Skweru Kościuszki w Gdyni, albo na także żaglowcu fregacie „Darze Młodzieży”, albo...

Zmieniony ( 30.03.2005. )
Więcej…
 

Przekazanie ro-ro samochodowca

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
24.03.2005.

24 marca zostały podpisane dokumenty handlowe i protokół przekazania armatorowi statku „Morning Champion”. Jest to ro-ro samochodowiec o nośności 21 300 DWT służący do przewozu ponad 6 tysięcy samochodów osobowych. Został zbudowany na zamówienie armatora „Ray Car Carriers Limited” z Wyspy Man. Jest to dziesiąta jednostka z serii 8168 (na dziewiętnaście zakontraktowanych).
Statek będzie czarterowany przez południowokoreańską firmę żeglugową „EUKOR” z Seulu, która przewozić będzie samochody marki Hyundai. Samochodowiec będzie pływał na linii żeglugowej Europa – Korea Południowa pod banderą Wysp Bahama. Macierzystym portem jest Nassau.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 

POL-Euro: nowa siedziba i pierwsze zyski

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
24.03.2005.

Niestety, niewiele majątku pozostało już po naszym niegdyś największym armatorze żeglugi międzynarodowej, czyli Polskich Liniach Oceanicznych. Firma ta w nieodległym jeszcze czasie będąc jedną z największym w Europie w uprawieniu żeglugi liniowej, z konieczności ekonomicznej podzieliła się na kilka spółek tworząc Grupę PLO. W wyniku restrukturyzacji tej Grupy w grudniu 1992 roku wyłoniła się z niej firma POL-Euro Linie Żeglugowe, jako 100% własność Skarbu Państwa reprezentowanego przez Agencję Rozwoju Przemysłu. Niedawno doszło w Gdyni do zmiany dotychczasowej jej siedziby – z owianego długoletnią tradycją budynku przy ulicy 10 Lutego do nowo zbudowanego gmachu o nazwie Atrium przy ul. Starowiejskiej.

Zmieniony ( 24.03.2005. )
Więcej…
 

Mary Arctica

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
22.03.2005.

W dniu 21 marca 2005 roku, o godz. 19.40, od nabrzeża Stoczni Gdańskiej odcumował statek RAL 1104 - Mary Arctica. Jest to posiadający najwyższą klasę lodową kontenerowiec, zbudowany w Stoczni Gdańskiej na zlecenie Gdańskiej Stoczni REMONTOWA S.A.
Statek zbudowany został dla grenlandzkiego armatora Royal Arctic Line AS, pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det norske Veritas, w oparciu o dokumentację dostarczoną przez GSR i pod nadzorem konstrukcyjnym GSR.

Zmieniony ( 23.03.2005. )
Więcej…
 

60 lat polskiego okrętownictwa

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
19.03.2005.

Zupełnie niezauważenie w środowisku naszych okrętowców, ale i do niego zbliżonych – minęło 60 lat od oficjalnego rozpoczęcia działalności w powojennej Polsce przemysłu stoczniowego. Datą bowiem początkującą tę działalność stał się
1 luty 1945 roku. I chociaż od tej daty początkującej tę 60. rocznicę minęło już kilka tygodni, to w świetle tegorocznych innych jubileuszy w naszym okrętownictwie i w całej gospodarce morskiej – np. niedawno swoje 50-lecie istnienia obchodził „Szkuner” we Władysławowie, jedyny obecnie w Polsce armator rybacki o statusie przedsiębiorstwa państwowego, a niebawem minie 55 lat działalności gdańskiego CENTOMORU, czy 100 TOWIMORU w Toruniu, też blisko półwiecznego dostawcy do stoczni różnego typu urządzeń wyposażenia pokładowego na statki – warto więc i temu rocznicowemu wydarzeniu poświęcić nieco uwagi.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 

Sejmowa ustawa o dopłatach do budowy niektórych typów statków

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
11.03.2005.

Nadspodziewanie szybko, bo od momentu złożenia rządowego projektu, Sejm RP przyjął długo oczekiwaną przez polskich okrętowców ustawę o dopłatach do budowy niektórych typów statków, jak: chemikaliowców, kontenerowców, produktowców i gazowców LPG.

Zmieniony ( 11.03.2005. )
Więcej…
 

Położenie stępki kontenerowca

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
11.03.2005.

11 marca 2005 roku, o godz. 10.00 na pochylni B-1 Stoczni Gdańskiej położona została stępka kontenerowca o ładowności 2700 kontenerów i nośności 39 100 DWT. Jest to dziewiąta jednostka z serii 8184.
Kontenerowiec budowany jest na zamówienie armatora niemieckiego Passat Schiffahartsgesellschaft mbH z Hamburga.
Wodowanie statku planowane jest w czerwcu br.

Zmieniony ( 21.03.2005. )
Więcej…
 

Kolejny GRACHT na wodzie

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
11.03.2005.

Dnia 12 marca 2005 r. (sobota) o godz. 10.30 w Stoczni Szczecińskiej Nowa Sp. z o. o. 
odbyło się drugie w tym roku wodowanie. Z pochylni W1 spłynął na wodę ostatni już, z serii czterech statków wielozadaniowych budowanych w Stoczni Szczecińskiej Nowa dla największego holenderskiego armatora Spliethoff's Bevrachtingskantoor B.V. z Amsterdamu. Wodowanie poprzedzone zostało uroczystym chrztem jednostki, którego dokonała pani Sylvie Lalonde. Statek otrzymał nazwę m/v "Sampogracht".

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 

Bałtyckie Bractwo Żeglarzy ... i statuetki CONRADY

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
09.03.2005.

W miniony piątek, 5. marca br. w sali konferencyjnej Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku odbyła się interesująca i godna szerszego odnotowania impreza, zorganizowana przez działające od 1989 roku Bałtyckie Bractwo Żeglarzy, mające w swym programie realizację takich szczytnych zadań, jak inicjowanie budowy replik żaglowców, morskich inscenizacji historycznych, ochronę środowiska wodnego, muzeum żeglugi.

Zmieniony ( 09.03.2005. )
Więcej…
 

"Walne" w Stoczni Gdynia S.A.

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
04.03.2005.

4 marca 2005 roku odbyła się druga część Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Stoczni Gdynia S.A. (po przerwie ogłoszonej 18 lutego br.). Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy podjęło uchwałę w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego spółki o kwotę do 215 milionów zł.

Zmieniony ( 04.03.2005. )
Więcej…
 

Otwarcie inwestycji nowej generacji w Stoczni Szczecińskiej Nowa

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
01.03.2005.

W poniedziałek, 28.02.2005 r. o godz. 1100 w hali "K1" nastąpiło uroczyste uruchomienie najnowocześniejszego w Polsce urządzenia do cięcia blach plazmą ze sterowaniem numerycznym. Zastąpiło ono starą maszynę do cięcia blach, pochodzącą z końca lat 60-tych. Tego typu urządzenie nowej generacji jest zainstalowane jedynie w 20 miejscach na świecie.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
 
 
 
Strona główna
Opowieści morskie
Fundacja
Artykuły
Katalog stron
Foto Galeria
Księgarnia - sklep
FAQ
Forum dyskusyjne
Kontakt

.
Archiwum z:
 
 
 
 
Nowinki

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_newsflash.php on line 26
 
Advertisement
Foto Galeria

Najczęściej czytane

web stats
 
 
Copyright (C) 2005 - 2017 Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej