Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej
 
 
Nowość organizacyjna: Polska Platforma Technologiczna Transportu Wodnego PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
31.01.2005.

W dokumentach Rady Europejskiej z wiosny 2003 roku pojawił się zapis, inicjujący tworzenie w krajach UE - Europejskich Platform Technologicznych (oczywiście odnoszących się do różnych branż) w celu zbudowania gospodarki opartej na wiedzy. Kierując się tym zapisem, najpierw 8 października 2004 roku w Stoczni Szczecińskiej Nowej Sp. z o. o. podczas zorganizowanego z jej inicjatywy spotkania dyrektorów technicznych naszych stoczni, a także z udziałem kierownictwa Centrum Techniki Okrętowej w Gdańsku, dziekanów: Wydziału Mechanicznego oraz Techniki Morskiej Politechniki Szczecińskiej, przedstawiciela Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej, reprezentantów naukowych Akademii Morskich w Szczecinie i Gdańsku, dwóch osób z Regionalnego Punktu Kontaktowego Programów Unijnych – powołany został polski „Komitet Sterujący Platformy („KSP”) Technologicznej Transportu Wodnego”.

Zmieniony ( 31.01.2005. )
Więcej…
 

Sukcesy i zagrożenia:

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
28.01.2005.

czyli o Stoczni Szczecińskiej Nowej
i całej polskiej branży budującej statki

W Stoczni Szczecińskiej Nowa Sp. z o. o., 24 stycznia br., tuż po zwodowaniu z jej pochylni Wulkan pierwszego w tym roku a dwunastego w serii B-178 statku-kontenerowca o nazwie „Coletta”, odbyła się konferencja, poświęcona ważnemu tematowi z punku widzenia nie tylko tej stoczni, ale i całej polskiej branży okrętowej, jak również regionu zachodniopomorskiego. Temat konferencji to „Stocznia Szczecińska Nowa - wczoraj, dziś i jutro".

Zmieniony ( 31.01.2005. )
Więcej…
 

Subdivision and damage stability of ships

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
27.01.2005.

Z wielką satysfakcją informujemy, iż właśnie ujrzała światło dzienne nasza kolejna pozycja wydawnicza: Subdivision and damage stability of ships, autorstwa Macieja Pawłowskiego z Politechniki Gdańskiej. Jest to PIERWSZY KOMPLEKSOWY PODRĘCZNIK NA ŚWIECIE na poziomie akademickim, dotyczący niezatapialności statku w ujęciu probabilistycznym. Książka napisana jest w języku angielskim, ma format B-5, 312 str., okładkę twardą, ISBN 83-919488-6-2

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 

Wodowanie w Stoczni Szczecińskiej Nowa Sp. z o. o.

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
26.01.2005.

W poniedziałek, 24 stycznia br., pośród wszędzie obecnych, sypiących gęsto płatków śniegu, odbyło się w Stoczni Szczecińskiej Nowa Sp.
z o. o.
wodowanie dwunastego z serii B178-I kontenerowca m/v "Coletta". Statek budowany jest dla niemieckiej firmy żeglugowej Petera Dőhle.

Zmieniony ( 12.02.2006. )
Więcej…
 
Walka o limit na dorsze PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
20.01.2005.

22 grudnia ubiegłego roku Rada Ministrów ds. Rolnictwa i Rybołówstwa Unii Europejskiej w Brukseli, w której posiedzeniu uczestniczył również wiceminister naszego resortu rolnictwa, Andrzej Kowalski, zadecydowała, że w tym roku polscy rybacy będą mogli odłowić na Bałtyku 13,2 tys. ton dorszy, czyli o ponad 2,5 tys. ton mniej niż w roku 2004. Ta decyzja, jak i propozycja o wprowadzeniu zakazu połowu tej ryby nawet przez cały rok – spowodowały ostry sprzeciw polskiego środowiska rybackiego, gotowego do podjęcia takich form sprzeciwu, jak strajk, blokadę wszystkich polskich portów od Gdańska po Szczecin, nie licząc już złożonego przez Stowarzyszenie Armatorów Rybackich w Kołobrzegu zawiadomienia w Prokuraturze Okręgowej w Warszawie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez ministra rolnictwa, który godząc się na brukselską decyzję, nie wywiązał się z obowiązku obrony interesów polskich rybaków.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 

Przekazanie statku w Stoczni Gdańskiej

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
18.01.2005.

17 stycznia br. w Stoczni Gdańskiej – Grupa Stoczni Gdynia S.A. norweskiemu armatorowi GEARBULK HOLDING przekazany został masowiec z serii 6684 o nośności 
48 000 DWT. W tym samym dniu  podpisane zostały dokumenty handlowe i protokół zdawczo-odbiorczy statku. Jest to trzecia jednostka z serii zbudowana na zamówienie tego armatora i pierwszy statek przekazany w bieżącym roku odbiorcy przez Stocznię Gdańską.
Statek o nazwie ,,POPLAR ARROW’’ jest zmodyfikowanym masowcem udanej serii typu B-684 budowanej w Stoczni Gdańskiej w latach 1996-1997. Przystosowany jest do przewozu węgla, papieru i ładunków masowych.

Zmieniony ( 28.01.2005. )
Więcej…
 

Angielski dla okrętowca

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
17.01.2005.

Z przyjemnością informujemy, iż jest już dostępny nasz nowy produkt - Angielski dla okrętowca - 368 stron w formacie A-6, podręcznik-samouczek połączony z rozmówkami wraz z ok. 2000 tys. haseł w polsko-angielskim i angielsko-polskim słowniku, autorstwa Andrzeja Gawędy i Jerzego Siuchnińskiego, wykonany w przystępnej i bardzo komunikatywnej formie.

Zmieniony ( 19.01.2005. )
Więcej…
 

Wodowanie ro-ro samochodowca w Stoczni Gdynia S.A.

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
16.01.2005.

W nocy z 15/16 stycznia br. w Stoczni Gdynia S.A., z suchego doku spłynął na wodę kolejny ro-ro samochodowiec o nazwie ,,MORNING CHAMPION’’. Jest to dziesiąta jednostka z serii 8168 (na dziewiętnaście zakontraktowanych). Nośność statku wynosi 21 300 DWT. Może on przewozić 6000 samochodów osobowych typu europejskiego lub 6600 standardowych samochodów japońskich. Statek został zbudowany na zamówienie armatora „RAY CAR CARRIERS LIMITED”.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
Transatlantyki polskie PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
15.01.2005.

batory.jpgByły, pływały, mówiono i pisano o nich, jako o „pływających polskich ambasadorach”, albo o „pływających skrawkach Polski”. Woziły na swych pokładach pasażerów głównie z Gdyni, przez Atlantyk, do Ameryki Północnej i Południowej, i odwrotnie. Polskie statki pasażerskie, zwane transatlantykami, weszły już na karty historii. Nosiły nazwy: „Polonia”, „Kościuszko”, „Pułaski”, „Piłsudski”, „Sobieski”, „Chrobry”, „Jagiełło”, „Batory” i „Stefan Batory”. Nasze firmy armatorskie – najdłużej Polskie Linie Oceaniczne w Gdyni – łącznie eksploatowały je przez 58 lat, tj. od roku 1930 do roku 1988; w tymże została opuszczona biało-czerwona bandera na ostatnim statku pasażerskim -„Stefanie Batorym”.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.

PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
08.01.2005.

To był dobry rok. W roku 2004 ZMPSiŚ S.A. osiągnął zysk.

Przeładunki

Rok 2004 był dla ZMPSiŚ SA wyjątkowo dobry. Według wstępnych szacunków w portach w Szczecinie i Świnoujściu przeładowano ponad 15 500 tys. ton ładunków, co stanowi wzrost o ok. 8,6% w porównaniu do wyników roku 2003.

Zmieniony ( 08.01.2005. )
Więcej…
 
Związek Miast i Gmin Morskich: PDF Drukuj Email
Wpisał: Cezary   
08.01.2005.

samorządowe działania dla właściwego, efektywnego wykorzystania nadmorskiego położenia

Spośród organizacji pozarządowych, działających na rzecz rozwoju szeroko rozumianej polskiej gospodarki morskiej, bez wątpienia czołowe miejsce jako Stowarzyszenie zajmuje Związek Miast i Gmin Morskich. Decyzja o jego założeniu została podjęta 19 kwietnia 1991 roku w Ustce podczas spotkania przedstawicieli rad gmin nadmorskich, m.in. Gdańska, Gdyni, Szczecina, Kołobrzegu, Łeby, Tolkmicka, Sopotu, Elbląga. Obecnie członkami tego Związku – obok wymienionych już podmiotów samorządowych - są miasta i gminy, oczywiście położone w całym północnym, nadmorskim regionie polski, jak Darłowo, Hel, Jastarnia, Krokowa, Lębork, Międzyzdroje, Rewal, Pruszcz Gdański, Stegna, Słupsk, Świnoujście, Sztutowo, Trzebiatów, Ustronie Morskie, Władysławowo. Należy jednak od razu dodać, że ważną przyczyną powstania Związku, stał się fakt wejścia w 1990 roku na naszą scenę polityczną i gospodarczą samorządności gmin, co uznano wówczas za pierwszy krok ku formowaniu się w Polsce społeczeństwa obywatelskiego.

Zmieniony ( 17.06.2011. )
Więcej…
 
 
 
 
Strona główna
Opowieści morskie
Fundacja
Artykuły
Katalog stron
Foto Galeria
Księgarnia - sklep
FAQ
Forum dyskusyjne
Kontakt

.
Archiwum z:
 
 
 
 
Nowinki

Warning: Creating default object from empty value in /modules/mod_newsflash.php on line 26
 
Advertisement
Foto Galeria

Najczęściej czytane

web stats
 
 
Copyright (C) 2005 - 2017 Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej